Олександр Максимчук: Україна має освоювати нові можливості провадження благодійної діяльності 6 Листопада 2014 19:50

Олександр Максимчук: Україна має освоювати нові можливості провадження благодійної діяльності

6 листопада 2014 року в Києві пройшов круглий стіл «Благодійники – дітям: актуальність в умовах суспільно-політичної кризи», організований компанією МакДональдз в Україні.

Основною метою заходу стало обговорення питань благодійності, спрямованої на дітей, пошук шляхів підвищення її ефективності та обмін ідеями щодо формування культури індивідуальної та корпоративної благодійності. В дискусії взяли участь генеральний директор компанії МакДональдз в Україні Гжегож Хмелярський, Президент Асоціації благодійників України Олександр Максимчук, начальник управління маркетингу і реклами АТ «Ощадбанк» Артур Цвинтарний, керівник соціальних проектів «1+1 медіа» Азіза Хамідова, заступник генерального директора UMG International Наталія Бухалова, а також відомі громадські діячки й благодійники Анжеліка Рудницька і Маргарита Січкар. Під час заходу були представлені результати дослідження «Благодійність в житті українців», проведеного міжнародною дослідницькою компанією UMG International.

«Сьогодні справжня якісна доброчинність має відбуватися у синергії бізнесу, благодійників, медіа, – сказав, звертаючись до присутніх, Олександр Максимчук. – Поєднання зусиль усіх учасників процесу – це основа системної благодійності». За його словами, важливу роль у цьому відіграють засоби масової інформації, від подачі яких залежить сприйняття історії доброї справи та рівень її підтримки.

Коментуючи результати дослідження «Благодійність в житті українців», Олександр Максимчук зазначив, що допомога дітям не може обмежуватися сферою охорони здоров’я – ми маємо дбати і про освіту, і про культуру, і про знедолених дітей. Він подякував організаторам дослідження і підкреслив, що воно є ще однією ілюстрацією потужного благодійного потенціалу українців. Його демонструє і нещодавно оприлюднене дослідження Фонду «Демократичні ініціативи», згідно з яким за останні півроку майже 80% українців жертвували на благодійність.

Говорячи про вдосконалення механізмів провадження благодійної діяльності, Президент Асоціації благодійників зазначив, що Україна має освоювати нові можливості, які успішно реалізовуються в інших країнах. Він розповів про роботу Асоціації із впровадження в Україні відсоткової філантропії (над цим проектом Асоціація працює з 2012 року; кілька тижнів тому він був презентований на першому засіданні Координаційної ради з питань суспільних законодавчих ініціатив).

Також Олександр Максимчук зазначив, що існуюче законодавство дозволяє реалізацію потужних благодійних проектів із залученням усіх верств суспільства. Одним з таких проектів він назвав створення національного благодійного ендаументу, який би займався частковим фінансуванням доброчинних програм різного обсягу і ступеня складності. Із пропозицією співпраці по створенню такого ендаументу Олександр Максимчук звернувся до одного з учасників круглого столу – начальника управління маркетингу і реклами АТ «Ощадбанк» Артура Цвинтарного.

Президент Асоціації благодійників також порушив питання системності в благодійній роботі. Як приклад тривалого системного доброчинного проекту у сфері дитячої медицини він навів Медичний центр NOVO – новий діагностичний центр на базі Львівської міської дитячої лікарні, який працюватиме за принципами благодійної організації на засадах державно-приватного партнерства. Олександр Максимчук запросив усіх присутніх на урочисте відкриття центру, яке відбудеться 11 листопада.

Круглий стіл, організований компанією МакДональдз, став ще одним кроком на шляху вирішення гострих суспільно-важливих питань, які існують в українському суспільстві, а саме: важливість допомоги дітям, способи та основні напрямки її надання, системність такої допомоги. За підсумками дискусії учасники дійшли кількох основних висновків:

1) ключовою ознакою ефективної благодійності є системність. Коли мова іде про корпоративний сектор, благодійність повинна бути частиною загальної стратегії розвитку компанії;

2) в умовах соціально-політичної кризи благодійна діяльність, спрямована на дітей, потребує ще більшої активізації;

3) культура благодійності має розвиватися на всіх рівнях – державному, корпоративному, індивідуальному.

Фото Михайла Кузьменка


Галерея (6 фото)

* Для перегляду клікніть на фото