Термін «соціальний пакет» уже років 10–15 як увійшов у лексикон і працівників, і роботодавців. Притому нерідко доводиться чути, що соціально відповідальний бізнес — це коли до зарплати працівників додається цей соцпакет, який зазвичай включає якусь фінансову чи матеріальну допомогу, певні бонуси у вигляді авто, мобільних телефонів тощо. Хоч насправді поняття соціально відповідального бізнесу виходить за межі «рідного» підприємства. Чи багато підприємців займаються такою діяльністю?
За даними опитування, проведеного Міжнародним кадровим порталом HeadHunter Україна, близько 50% українських компаній реалізують різноманітні соціальні програми. Притому вони стосуються не лише соціального захисту своїх співробітників, а й проводять благодійні заходи — допомагають вразливим категоріям громадян і медичним закладам.
Власне, під час опитування була підмічена цікава тенденція: малий і середній бізнес більше схильні до благодійності, а ось великі компанії і масштаби соціально відповідальної діяльності розширюють — включають до неї реалізацію системних проектів розвитку соціальної інфраструктури і покращення екологічної ситуації. Хоч, до речі, якраз екологічні заходи серед бізнесменів найменш популярні. А загалом фахівці зауважують, що чим більша компанія, тим вищий у неї рівень відповідальності перед співробітниками і перед суспільством. Серед невеликих компаній лише у 34% реалізують соціальні проекти, серед середніх — 55%, а серед компаній, де працює понад 200 осіб, цей показник становить уже 62%.
Втім, у більшості з них соціальні заходи проводять, так би мовити, у спонтанному режимі, тобто надають цільову або грошову допомогу або здійснюють волонтерські проекти на прохання. Як зауважують у HeadHunter Україна, половина компаній застосовують системний підхід.
Джерело: Урядовий кур’єр