Економісти вивчили мотивацію щедрих мільярдерів-благодійників 2 Жовтня 2014 8:42

Економісти вивчили мотивацію щедрих мільярдерів-благодійників

Британські економісти вивчили мотиви мільярдерів, які жертвують значну частину свого статку на благодійність, і з’ясували, що розставатися із великими грішми бізнесменам, які самостійно накопичили свій капітал, простіше, аніж спадкоємцям багатих батьків. Результати дослідження представлені на сайті Саутгемптонського університету.

Учені розглянули письмові заяви філантропів, які взяли участь у кампанії The Giving Pledge, розпочатої у червні 2010 року американськими мільярдерами Уорреном Баффеттом і Біллом Гейтсом. Вони виділили десять основних мотивів для жертвування. Насамперед, це звичайні причини альтруїстичних вчинків – бажання змінити суспільство і радість від того, що ділишся із ближнім. Крім того, мільярдери відзначили бажання роздати частину сімейних багатств (щоб не розпестити спадкоємців занадто великим капіталом), почуття морального обов’язку ділитися грішми, а також прагнення показати приклад іншим бізнесменам.

Дослідники дійшли двох основних висновків. По-перше, The Giving Pledge частіше підписують мільярдери, які самостійно зробили кар’єру в бізнесі, а не спадкоємці великих статків. По-друге, філантропів найбільше турбує, наскільки ефективно будуть витрачені подаровані ними гроші. У цьому зв’язку вчені рекомендують представляти благодійникам докладні «бізнес-плани», де чітко розписано, як і на що підуть їхні гроші.

На середину 2014 року в кампанії The Giving Pledge брало участь 127 філантропів з 12 країн. Середній вік дарувальників – 69 років. Найстаршому учасникові, Девіду Рокфеллеру-старшому – 99 років, молодшим, засновникам Facebook Марку Цукербергу і Дастіну Московіцу, – по 30. Мільярдери, які приєдналися до неї, обіцяють віддати на благодійність як мінімум половину свого статку.

Джерело: Newseek