В “Київекспоплаза” відбувся традиційний святковий ярмарок Holiday Bazaar, де національну продукцію представляли близько 50 посольств та представництв різних країн. Кияни із задоволенням куштували страви, купували французьке вино, грецькі оливи, сувеніри, одяг та інші вироби.
Змішання народностей, яскраві костюми, виступи колективів, різноманітні товари та їжа — все це було на щорічному благодійному ярмарку, який в 19-й раз проводить Міжнародний жіночий клуб міста Києва (МЖКК). На окремих стендах посольства культурні центри різних країн презентували сувеніри, національні страви, товари. Тут можна було скуштувати німецькі сосиски, чеське та німецьке пиво, італійське морозиво, швейцарську каву, китайські рисові чіпси, корейський женьшеневий чай та гостре кімчі. Крім того, кияни купували продукти і додому — французьке вино, сир, шоколад, оливи та оливкове масло з Греції. На канадському стенді продавався кленовий сироп. Як розповіла представниця посольства Канади, на батьківщині вони його використовують для соусів, кладуть у пироги та поливають морозиво. Були тут і різдвяні прикраси, і речі для дому — румунський, марокканський та чеський посуд, бельгійські підсвічники, італійські подушки. А представниці Індії розмальовували усім охочим руки традиційними візерунками з хни. Звісно, продавалися і цікаві сувеніри, які не знайдеш в звичайних магазинах — в’язані маски з В’єтнаму, пакистанські статуетки з нефриту та мармуру, румунська музика, корейські прикраси, перуанські інструменти, статуетки героїв китайських театрів. “Один з них символізує удачу, інший — гроші, — розповів представник КНР. — Зображення цих героїв можна ставити на стіл, або вішати на стіну”.
Для малюків був організований дитячий куточок, а дівчата міряли національний одяг — сарі з Індії, сорочки з Індонезії, шерстяні светри та шовкові шарфи з Аргентини. Україну традиційно представляла постійний учасник ярмарку — Генеральна дирекція з обслуговування іноземних представництв (ГДІП), що виступила Генеральним спонсором ярмарку. На стенді ГДІП був представлений широкий асортимент страв української кухні та національні безалкогольні і алкогольні напої, які із задоволенням куштували відвідувачі, які також купували за помірною ціною вітчизняні продукти харчування, м’які іграшки, солодощі, вироби народної творчості, поліграфічну продукцію тощо.
Тим часом для гостей ярмарку на імпровізованій сцені виступили аматорські та професійні колективи. Україну представляли хор ГДІП “Калиновий гай”, співачка Анжеліка Андрієвська, ансамбль “Купава” та студенти Київського національного педагогічного університету ім. Драгоманова, які показали святкову програму “Вертеп”. “Ми відвідуємо ярмарок всією родиною вже 5 років. Перший раз ми відчули себе як у фантастичному фільмі, де поселенці різних планет збираються на одному космічному аеродромі. Так само й тут, тільки представники різних національностей, — розповідає киянка Оксана Оніщенко. — Пам’ятаю, раніше кожну країну представляв сам посол, жінки пекли різдвяні солодощі, а чоловіки готували глінтвейн, грог та інші гарячі напої, звучала музика, відчувався дух Різдва. З кожним роком людей на ярмарку стає все більше. Для мене це нагода скуштувати національну їжу, побачити людей в національних костюмах, придбати сувеніри різних країн, одним словом, побувати у подорожі, не виїжджаючи з Києва”.
Ярмарок є благодійним заходом: на зібрані кошти організатори фінансують проекти українських громадських організацій, які допомагають дітям, жінкам, людям похилого віку тощо. Організації, які отримали гранти минулого року, були також представлені на ярмарку. “Ми здійснюємо соціальну допомогу родинам, відкрили навчальний центр для сімей і соціальних працівників Київської області в селі Новопетрівці”, — розповіла представниця організації “Партнерство кожній дитині” Василина. За словами голови комітету МЖКК по роботі зі спонсорами Вікторії Тіссо, цьогоріч ярмарок відвідали близько 15 тисяч гостей. І якщо минулого року на добрі справи вдалося зібрати 1,5 мільйона гривень, то нині очікують вдвічі більше.
Газета “Хрещатик”, Марія БЄЛЯЄВА