Експертне опитування «Благодійність в Україні – 2011». Результати і рейтинги 21 Березня 2012 15:18

Результати експертного опитування «Благодійність в Україні – 2011» є основною частиною Річного звіту про стан розвитку благодійності в Україні – 2011, ініційованого Асоціацією благодійників України. В опитуванні взяли участь 86 експертів у сферах благодійності, волонтерства, корпоративної соціальної відповідальності, відомі громадські діячі, журналісти, підприємці, науковці.

Презентація Річного звіту відбулася 21 березня 2012 року.

Ви вважаєте, існуюча вітчизняна законодавча та нормативна база:
  
а) стимулює розвиток благодійництва в Україні
       Проголосовано – 0
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 0%
   б) стримує розвиток благодійництва в Україні
       Проголосовано –
46
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 53,5%

   в) не стимулює, але і не створює особливих перешкод для розвитку благодійництва в Україні.
       Проголосовано – 40
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 46,5%

Вирішення яких проблем (законодавчих, економічних, політичних тощо) Ви вважаєте найбільш необхідним для динамічного розвитку благодійності в Україні:
   а) вирішення проблеми надання податкових пільг для бізнесу при здійсненні ним благодійної діяльності
       Проголосовано – 59
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 68,7%

   б) проблема оподаткування отриманої благодійної допомоги
       Проголосовано – 45
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 52,3%
   в) проблема формування ендавментів благодійними організаціями
       Проголосовано – 18
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 20,9%
   г) проблема необхідності запровадження «відсоткової філантропії» в українському суспільстві
       Проголосовано – 23
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 26,7%
   ґ) невирішеність питання із «соціальною рекламою»
       Проголосовано – 22
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 25,6%
   д) відсутність довіри з боку суспільства до діяльності благодійних організацій
       Проголосовано – 54
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 62,8%
   е) соціальна пасивність та інертність громадян України
       Проголосовано – 32
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 37,2%
   є) соціальна пасивність та інертність українського бізнесу
       Проголосовано – 40
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 46,5%
   ж) корумпованість державного апарату, що пригнічує соціальну активність суспільства
       Проголосовано – 53
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 61,6%
   з) непрозорість та закритість для суспільства діяльності благодійних організацій
       Проголосовано – 33
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 38,4%
   и) непрофесійність та неефективність діяльності благодійних організацій
       Проголосовано – 31
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 36,0%

Як Ви оцінюєте рівень взаємовідносин між ЗМІ, благодійниками та отримувачами благодійної допомоги в Україні:
   а) ЗМІ об’єктивно та повно висвітлюють процеси, які відбуваються у сфері благодійності
       Проголосовано – 3
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 3,5%
   б) ЗМІ мало цікавляться тим, що відбувається у сфері благодійності, тому висвітлення благодійних акцій відбувається неповно й епізодично
       Проголосовано – 47
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 54,7%
   в) ЗМІ розглядають благодійників (благодійні організації) як потенційних рекламодавців: є оплата – є висвітлення, немає оплати – немає висвітлення
       Проголосовано – 37
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 43,0%
   г) ЗМІ є залежними від своїх власників, і тому висвітлення благодійних акцій відбувається за ознакою політичних або бізнесових симпатій або преференцій власників медіа
       Проголосовано –
52
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 60,5%

У 2010 році був опублікований «Світовий рейтинг благодійності – 2010»,
розроблений міжнародною благодійною організацією CAF, в якому Україна за рівнем розвитку благодійності зайняла 150 місце із 153. У 2011 році у цьому ж рейтингу Україна зайняла вже 105 місце. Що, на Ваш погляд, вплинуло на таке кардинальне покращення результату протягом року?
   1. Зміна методики розрахунку Рейтингу
       Проголосовано – 19
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 22,1%
   2. В Україні ситуація не змінилася, але у наших сусідів розвиток благодійності сповільнився
       Проголосовано – 16
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 18,6%
   3. Суспільна свідомість та самоорганізація українського суспільства інтенсивно розвивається, що і вплинуло на місце України у світовому рейтингу благодійності
       Проголосовано –
29
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет –
33,7%
   4. Держава стимулює розвиток благодійності в Україні
       Проголосовано – 0
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 0%
   5. Різко зросла благодійна активність українського бізнесу
       Проголосовано – 13
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 15,1%

РЕЙТИНГИ

Рейтинг найбільш популярних і відвідуваних інтернет-ресурсів у сфері благодійності
   1. Громадський простір
       Проголосовано – 26
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 30,2%
   2. Інтернет-портал Українського Форуму благодійників
       Проголосовано – 24
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет –28,0%
   3. Ресурсний центр «ГУРТ»
       Проголосовано – 23
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 26,8%
   4. Асоціація благодійників України
       Проголосовано – 15
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет –17,4%
   5. Міжнародний фонд «Відродження»
       Проголосовано – 11
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет –12,8%
   6. МБФ портал
       Проголосовано – 10
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет –11,6%

Рейтинг вітчизняних медіа, які найбільш системно, об’єктивно надають інформацію про розвиток благодійності в Україні
   1. Телевізійний канал ICTV
       Проголосовано – 10
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 11,6%
   2. Телевізійний канал CTБ
       Проголосовано – 9
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 10,5%
   3-4. Телевізійний канал «1+1»
       Проголосовано – 8
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 9,3%
   3-4. Газета «Факти»
       Проголосовано – 8
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 9,3%
   5-6. Газета «Дзеркало тижня»
       Проголосовано – 7
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 8,1%
   5-6. Журнал «Вісник благодійництва»
       Проголосовано – 7
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 8,1%

Рейтинг найбільш резонансних подій, які мали найбільший вплив на благодійне життя в Україні
   1. Проведення V Національного конкурсу «Благодійник року», запровадження в рамках конкурсу суспільної відзнаки «Народний благодійник» (грудень 2011 року. Організатори – МБФ «Україна 3000», ГО «Центр філантропії», ВБФ «Дитячий світ», Асоціація благодійників України)
       Проголосовано – 36
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 41,9%
   2. Затвердження у першому читанні законопроекту № 6343 «Про благодійництво та благодійні організації»
       Проголосовано – 30
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 34,9%
   3. ІІІ Щорічна міжнародна конференція з питань благодійності (лютий 2011 року. Організатор – Український форум благодійників)
       Проголосовано – 28
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 32,6%
   4. Заснування Асоціації благодійників України (квітень 2011 року)
       Проголосовано – 26
       Відсоток до загальної
кількості оброблених анкет – 30,2%
   5. Створення Міжнародного благодійного порталу (січень 2011 року. Організатор – Благодійний фонд «Меценати України»)
       Проголосовано – 20
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 23,3%
   6. 4-й Круглий стіл з питань благодійності – «modernARTization» в Давосі (січень 2011 року. Організатор – Фонд Віктора Пінчука)
       Проголосовано – 11
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 12,8%

Рейтинг найбільш цікавих та корисних для українського суспільства благодійних проектів (програм), які були реалізовані в Україні у 2011 році
   1. VI Всеукраїнська благодійна акція «Серце до Серця» (травень 2011 року. Організатор – Всеукраїнський благодійний фонд «Серце до серця»)
       Проголосовано – 34
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 39,5%
   2. Благодійна акція «День щастя в «МакДональдз» (листопад 2011 року. Організатор – МакДональдз Юкрейн)
       Проголосовано – 25
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 29,1%
   3. Вирішення проблеми ліквідації сирітства за допомогою сайту sirotstvy.net (протягом 2011 року. Організатор – Фонд Ріната Ахметова «Розвиток України»)
       Проголосовано – 23
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 26,7%
   4. Центр для онкохворих дітей «Посмішка» (протягом 2011 року. Організатор – Міжнародний благодійний фонд «Запорука»)
       Проголосовано – 18
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 20,9%
   5. Всеукраїнська соціальна програма «Спортивну Україну – будуємо разом» (протягом 2011 року. Організатор – Фонд братів Кличків)
       Проголосовано – 17
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 19,8%
   6. Створення дитячого еко-реабілітаційного центру іпотерапії «Камелія» (протягом 2011 року. Організатор – Маргарита Ващук)
       Проголосовано – 13
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 15,1%

Рейтинг благодійних фондів, які у 2011 році здійснювали свою благодійну діяльність максимально публічно, максимально відкрито для українського суспільства
   1. Благодійний фонд Ріната Ахметова «Розвиток України»
       Проголосовано – 20
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 23,3%
   2. Благодійний фонд братів Кличків
       Проголосовано – 19
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 22,0%
   3. Фонд Віктора Пінчука
       Проголосовано – 18
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 20,9%
   4. Фонд Олени Пінчук «АНТИСНІД»
       Проголосовано – 16
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 18,6%
   5. Міжнародний благодійний фонд «Україна 3000»
       Проголосовано – 12
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 14,0%
   6. Благодійний фонд «Карітас Україна»
       Проголосовано – 7
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 8,1%

Рейтинг українських публічних осіб, які у 2011 році найбільш активно особисто брали участь у благодійних акціях або сприяли їхньому проведенню
   1. Кличко Віталій

       Проголосовано – 33
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 38,4,%
   2. Пінчук Віктор
       Проголосовано – 32
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 37,2%
   3. Ющенко Катерина
       Проголосовано – 29
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 33,70%
   4. Пінчук Олена
       Проголосовано – 22
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 25,6%
   5. Вакарчук Святослав
       Проголосовано – 20
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 23,3%
   6. Порошенко Петро
       Проголосовано – 14
       Відсоток до загальної кількості оброблених анкет – 16,3%