В Україні презентували рейтинг компаній, які найповніше розкривають інформацію щодо корпоративної соціальної відповідальності 12 Жовтня 2012 14:46

Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності (КСВ)» презентував результати щорічної оцінки найбільших українських компаній на предмет розкриття інформації щодо корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) за критеріями Глобального Індексу прозорості (www.gtindex.net). Індекс прозорості компаній в Україні (Індекс) проводиться в рамках проекту «Об’єднуємося заради реформ (UNITER)», що виконується Pact і фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).

Протягом вересня 2012 року аналітики Центру провели оцінку веб-сайтів 100 найбільших компаній України (з понад 10 секторів економіки) за чистим доходом та чистим прибутком компаній у 2011 році (відповідно до рейтингу ТОП-100 тижневика «Інвестгазета») на предмет розкриття інформації та діяльності в сфері корпоративної соціальної відповідальності.

Цього року до методології Індексу було внесено деякі зміни, що покликані оптимізувати процес оцінювання (зменшено вагу нефінансового звіту, розширено коло тематик КСВ тощо). Крім того, за Індексом проводиться секторальний аналіз українських компаній та оцінюються сайти компаній інших країн (www.gtindex.net).

За результатами оцінювання найбільш інформативним та прозорим сайтом із надання інформації про корпоративну соціальну відповідальність  визнано сайт компанії Систем Кепітал Менеджмент (СКМ), котра набрала 147 бали (73% розкриття інформації).

ВИСНОВКИ:

1. Великий бізнес в Україні все ще не цікавиться і не висвітлює КСВ. Середній рівень відкритості компаній України склав 14%. Даний показник критично низький і свідчить про те, що найбільші українські компанії не є активними у сфері КСВ, а їх сайти (у 18 компаній вони взагалі відсутні) не надають достатньо інформації щодо соціальної відповідальності для стейкхолдерів. Всього лише 34 компанії мають на сайтах сторінки, присвячені їх соціально відповідальній діяльності, та й це не гарантує повноту інформації. Проте є цікаві новації – цього року в Україні з’явився перший міні-сайт – портал з корпоративної соціальної відповідальності компанії СКМ.

2. Найбільші компанії не готують нефінансові звіти. Лише 9 компаній зі 100 (минулого року – 16) звітують про власну діяльність в сфері корпоративної соціальної відповідальності перед заінтересованими сторонами. Переважають Звіти з виконання принципів Глобального Договору ООН і нефінансові звіти у довільній формі. Лише дві компанії (СКМ та Метінвест) підготували звіти за стандартом GRI (Глобальна ініціатива зі звітності), рівень застосування «В».

3. Компанії найбільше опікуються питаннями розвитку громад (21% розкриття інформації) й інформацією для споживачів, а найменше – висвітлюють питання етики та корупції. Нагадаємо, що минулого року лідируючою сферою КСВ стала робота з персоналом. Можна зробити висновок, що компанії України поступово переходять від реалізації внутрішньої КСВ до проектів, спрямованих на зовнішню цільову аудиторію.

4. Найпрозоріші – підприємства сфери комунікацій. На другій позиції – підприємства сфери електроенергетики. Одним відсотком їм поступаються підприємства важкої промисловості, що мають найбільше представництво як серед Топ-100 компаній України, так і серед компаній, що увійшли до першої десятки цьогорічного Індексу. Найменш «транспарентні» щодо висвітлення інформації про КСВ підприємства видобувної промисловості.. Також, низькі показники мають підприємства фармацевтичного сектору і представники агропромислового комплексу.

5. Незмінно низьким залишається рівень ознайомлення відвідувачів сайтів компаній із міжнародними та національними ініціативами в сфері корпоративної соціальної відповідальності.

Індекс прозорості компаній 2012 (PDF)

Джерело: CSR REVIEW