Люкс у благо 9 Липня 2013 11:31

Люкс у благо

Багато люксових брендів виділяють значну частину своїх прибутків на філантропію. Організація благодійних заходів уже ввійшла в моду серед виробників дорогих ексклюзивних товарів. FORBES з’ясував, які відомі компанії входять у списки щедрих жертводавців.

RОLEX. Сфера діяльності: виробництво годинників. Річний оборот: $4,6 млрд. Напрямки благодійності: наука, охорона навколишнього середовища, спорт.
35 років тому компанія Rolex заснувала премію Rolex Awards for Enterprise. Вона вручається молодим підприємцям на продовження успішних проектів у сфері екології, медицини, захисту культурної спадщини, науки. П’ять переможців отримують по 100 000 швейцарських франків і хронометр Rolex. На початку 2000-х керівники Rolex запустили програму Mentor and Protege Arts Initiative. Її мета полягає у підтримці молодих талантів. Rolex дає можливість стипендіатам протягом року вчитися у видатних танцюристів, акторів, режисерів. Як учителі у програмі взяли участь режисер Мартін Скорсезе і володарка Нобелівської премії з літератури Тоні Моррісон.

RALPH LAUREN. Сфера діяльності: одяг, аксесуари. Річний оборот: $5 млрд. Напрямки благодійності: медицина, екологія, освіта.
Фонд Ральфа Лорена підтримує різні благодійні проекти, але особливу увагу приділяє боротьбі з онкологічними захворюваннями. У 2000 році бренд запустив кампанію Pink Pony, яка пропагує рівні можливості при лікуванні раку для всіх незалежно від соціального стану і статку. У рамках кампанії бренд випустив одяг та аксесуари, кошти від продажу яких перераховуються у благодійні фонди. Цей проект приніс близько $40 млн. А у 2001 році Ральф Лорен відкрив у Нью-Йорку онкологічну лікарню. Як бізнесмен і філантроп він отримав від мера Нью-Йорка символічний подарунок – ключі від міста. Лорен активно бореться і за збереження навколишнього середовища. Його компанія взяла участь у програмі з переходу на екологічне виробництво.

CARTIER. Сфера діяльності: прикраси, аксесуари, годинники. Річний оборот: €4 млрд. Напрямки благодійності: мистецтво, освіта, екологія, медицина.
Заснований ще у 1980-ті роки фонд Cartier підтримує мистецтво та організує в Парижі виставки видатних сучасних майстрів у найрізноманітніших сферах – від дизайну до фотографії, від відеоарту до моди. Керівники Cartier спонсорують й інші сфери. Один з останніх проектів компанії – випуск серії браслетів LOVE. Кожен колір браслета прив’язаний до певного благодійного фонду. Тож, обираючи, приміром, білу прикрасу, клієнт знає, що його гроші, сплачені за ювелірний виріб, будуть перераховані на боротьбу зі СНІДом. Зі своїми благодійними ініціативами у проекті брали участь актори Лів Тайлер, Едвард Нортон, Сальма Хайєк.

BURBERRY. Сфера діяльності: одяг, аксесуари. Річний оборот: £1,857 млрд. Напрямки благодійності: освіта, культура, медицина.
У 2008 році власники компанії заснували Burberry Foundation, що зараз має у своєму розпорядженні кошти приблизно в £1 млн. Діяльність фонду пов’язана у першу чергу зі спонсоруванням молодих талантів. Крім того, організація інвестує у приватні благодійні ініціативи. Гендиректор Burberry Анджела Арендтс стала ще більш відома у світі філантропії, коли пожертвувала акції компанії на суму близько €700 000 сімейному благодійному фонду.

ERMENEGILDO ZEGNA. Сфера діяльності: одяг, аксесуари. Річний оборот: €1,1 млрд. Напрямки благодійності: екологія, наука.
Одна з найвідоміших ініціатив родини Зенья – проект «Оазис Zegna» в італійських Альпах, початий у 1930-ті. На території 100 кв. км висаджено півмільйона дерев, побудовані загальнодоступна панорамна дорога і центр здоров’я для місцевих жителів. Основна ідея «Оазису Zegna» – збереження місцевої екосистеми і пропаганда дбайливого ставлення до природи. Фонд Zegna також виділяє кошти на розвиток науки, особливо на дослідження у сфері медицини, і на сучасне мистецтво. Він підтримує «університет ідей» Habitus Zegna Cittadellarte і розвиває, за словами голови Фонду Анни Зенья, «нову модель культурного інвестування, коли компанії беруть участь у зміні суспільства не тільки через свою продукцію, але й через свою корисність».

BREGUET. Сфера діяльності: виробництво годинників. Річний оборот: €700 млн. Напрямки благодійності: музика, кіно, культура.
Компанія не раз спонсорувала різні культурні заходи, серед яких благодійні концерти Монсеррат Кабальє. Крім того, Breguet є партнером Нью-Йоркської філармонії. Власники бренду виділяють гроші на програму підтримки молодих талановитих музикантів. Компанія також є щедрим спонсором акцій зі збереження культурної спадщини по всьому світу.

GIRARD-PERREGAUX. Сфера діяльності: виробництво годинників. Річний оборот: $100 млн. Напрямки благодійності: кіно, наука, охорона навколишнього середовища.
У 2012 році керівники компанії виступили партнерами Музею кінематографа в Лос-Анджелесі. Музей відкриється у 2016 році і буде присвячений історії розвитку кіноіндустрії. На честь запуску проекту Girard-Perregaux випустили серію годинників зі спеціальним гравіруванням. Також компанія регулярно проводить благодійні акції спільно зі знаменитостями.
Наприклад, у 2011 році бренд підтримав створення благодійного фонду співака Андреа Боччелі. Нова організація збирає кошти для бідних. У 2012 році разом з родиною Рокфеллер компанія провела «День Світового океану», спрямований на збереження водних екосистем.

CHOPARD. Сфера діяльності: одяг, аксесуари. Річний оборот: $108 млн. Напрямки благодійності: медицина, екологія, мистецтво, культура.
«Якщо вам пощастило і ви живете в добробуті й благополуччі, задумайтеся про допомогу людям, життя яких злиденне», – говорить віце-президент Chopard Кароліна-Груозі Шойфеле. Філантропія справді стала філософією знаменитого бренда та родини його засновників і власників Шойфеле. Chopard часто підтримує знаменитостей у справі благодійності. Кілька років тому марка приєдналася до кампанії Елтона Джона зі збору коштів на боротьбу зі СНІДом. На честь проекту Chopard випустив серію годинників, кошти від продажів яких ідуть на благі цілі. Окрім того, родина Шойфеле ще з кінця 1990-х співпрацює з фондом Хосе Каррераса у боротьбі з лейкемією.

MONTBLANC. Сфера діяльності: годинники, письмові приладдя, ювелірні вироби. Річний оборот: €45 млн. Напрямки благодійності: мистецтво, культура, освіта, медицина.
Montblanc – партнер фонду Princess Grace Foundation, заснованого на честь принцеси Монако Грейс Келлі, який займається спонсоруванням молодих талантів. Окрім того, компанія підтримала програму Urban Arts Partnership. У її рамках відомі актори та сценаристи зустрічаються зі школярами з неблагополучних нью-йоркських районів і ставлять з ними десятихвилинні вистави. Торік на Різдво керівники Montblanc провели спеціальну акцію на підтримку Дитячої онкологічної лікарні Техаса. Клієнти бренда могли пожертвувати гроші, купивши спеціальний браслет. А у 2013 році бренд запустив кампанію Signiture for Good. Її головне завдання – підтримка освітніх проектів UNICEF.

GIORGIO ARMANI. Сфера діяльності: одяг, аксесуари. Річний оборот: $2 млрд. Напрямки благодійності: екологія, медицина, боротьба з бідністю.
Джорджо Армані – не тільки власник багатого модного бренда, але й щедрий філантроп. Кошти від продажу одягу серії RED ідуть на допомогу африканським дітям і жінкам, хворим на СНІД. Кілька років тому дизайнер почав співпрацювати з Міжнародним зеленим хрестом і провів благодійну акцію, яка пропагує дбайливе ставлення до водних ресурсів. У 2013 році Армані підтримав кампанію американського актора Шона Пенна, спрямовану на збір коштів для потерпілих від землетрусу на Гаїті. Дизайнер знявся у соціальній рекламі разом з актором. Армані та Пенн також організували благодійний вечір у Каннах.

FORBES Life Росія, №2, літо 2013