Як підвищити фандрайзинговий результат благодійного заходу 19 Квітня 2012 15:55

Проведення благодійних заходів є одним з інструментів фандрайзингу для фондів та інших неурядових організацій. Виставки, аукціони, концерти, театралізовані дійства, презентації, тощо, – все це має слугувати приверненню уваги широкого кола осіб до проблем цільової аудиторії НУО, впливати на почуття та розум людей, спонукати їх жертвувати кошти на вирішення зазначених проблем.

Підготовка та проведення таких заходів потребує значних витрат часових, людських, фінансових та інших ресурсів, але, як показує практика, їхній фандрайзинговий результат далеко не завжди є адекватним по відношенню до цих витрат. В даній статті спробуємо розглянути причини невисокої ефективності благодійних заходів з точки зору фандрайзингу та запропонувати шляхи її підвищення.

Як і багато інших інструментів діяльності НУО, благодійні заходи, метою яких є збір коштів, запозичені з іноземної практики. Голівуд робить свою справу, надихаючи місцевих представників громадянського суспільства скористатися чужим досвідом, і, не вигадуючи велосипеда, провести щось подібне побаченому в кіно. І, як завжди, ми більше схильні переймати зовнішню форму, аніж суть явища.

Спробуємо розібратися: в чому унікальність, відмінність благодійного фандрайзингового заходу від інших інструментів збору пожертв? Напевне, в тому що завдяки ньому, заходу, вдається домогтися максимального емоційного впливу на аудиторію! Саме під цим впливом і віддають люди свої кошти на добрі справи. Апелювати до розуму можна і треба зовсім іншими інструментами, захід же апелює саме до почуттів!

Але сильна емоція не може тривати довго, і чим більше часу пройде, тим менша вірогідність використати її в своїх інтересах. В торгівлі є таке визначення як «імпульсні покупки»: цілі групи товарів добре продаються тільки під впливом певних емоцій, і найпершою задачею особи яка ними торгує є створення сприятливих для покупця умов миттєво розрахуватися за товар.

Так чому ж американцям вдається зібрати кошти на заході, а нам далеко не завжди? Тому що в Штатах поширена культура користування чековими книжками! Людина на місці, відразу коли виникли сильні почуття, виписує чек! Нам же доводиться переписувати або брати якісь реквізити, потім йти в банк (або з дому чи офісу оформлювати платіж через Інтернет), – в будь-якому разі, час вже пройшов, емоція вщухла, нові справи, нові думки, відкладаємо на потім, і в результаті в кращому випадку жертвуємо набагато меншу сему ніж віддали б прямо на заході, а в гіршому взагалі передумаємо це робити…

Відтак, завданням тих, хто організовує фандрайзинговий захід, є не тільки викликати сильні емоції а аудиторії, але й створити для них сприятливі умови пожертвувати миттєво, на місці та підчас заходу! Як це можна зробити в наших умовах?

Звичайно, багато готівки з собою постійно не носить ніхто, чекових книжок у наших людей також нема. Але майже кожен має банківські платіжні карти, і в людей більш-менш заможних на таких картках як правило завжди є певна сума коштів! Але як зробити щоб людина могла прямо на місці перевести кошти з такої карти на ваш рахунок? Для цього існують мобільні платіжні термінали!

Один з українських банків пропонує їх за ціною 20 гривень! Суть роботи проста: дуже маленький пристрій підключається до мобільного телефону, смартфону чи планшету з Android через аудіо вихід, на пристрої має бути встановлене відповідне ПЗ (надається безкоштовно). Після цього достатньо провести картою через даний пристрій, ввести деякі дані (як при розрахунку картою через Інтернет, тільки трохи менше і простіше), і все – ваші гроші пішли на добру справу! По суті, використання такого терміналу служить для спрощення переведення коштів з картки через Інтернет, більше нічого надзвичайного в ньому немає, але ж як це може допомогти в зборі коштів!

Сподіваємось, дана стаття буде вам корисною та допоможе підвищити ефективність вашої роботи! Вдалого вам фандрайзингу!

Портал "Громадський простір", Автор: Михайло Ізюмський